Thursday, January 14, 2010

mak...

perbualan dalam phone dgn mr fiance lps maghrib td mmbuatkan aku nak tulis entry ni.. awalnya cerita pasal plan nak cari rumah, yela.. nak kawin dah kan.. dh tiba masanya aku tinggalkan kan rumah yang aku duduk sjk 25 thn ni..dah xde lagi istilah duduk bwh ketiak mak lagi..
istilah tu akan bertukar kepada --->duduk dibwh ketiak suami pula lepas ni...... :p huhuuu

Sronok memangla sronok..  tapi sampai bila kau nak nyusahkan org tua ko kan...
tapi hati ni sayu sgt2 bila terfikir aku akan tinggalkan mak lepas kawin nanti..

selalunya lepas balik kerja,
lauk dah siap masak atas dapur, tinggal aku nak panaskan balik je...
kdg2 baju mak dah siap basuh, siap jemur, siap lipat lagi, tinggal aku nak masuk dlm almari je...
tupun kdg2 lupa.....
senang betul hidup bila duduk dgn org tuakan?

Lepas ni aku tau dah takkan senang camtu lagi dh.. tugas kau pulak lepasni  nak sediakan makan minum bakal suami kau nanti..

haisshh...bab2 pasal mak2 buatkan airmata aku ni senang je nak jatuh...
kesian kt en tunang melayan aku buat drama airmata dlm phone td...
patutla masa kecik2 dulu kita semua suka main mak2.. takde pulak main bapak2 ke, kakak2 ke, abg2ke.....
dulu dah brape kali aku jadi watak mak2 ni.. siap masukkan teddy bear dlm baju nak jayakan watak mak mengandung ni.. berhempas pulas nak beranak la konon.. masa tu xtau pula baby kluar bawah.. ahakkk.. bila ingat balik, boleh kot jadi pelakon terbaikkk punyer...huhuuu

sambung cerita plzzz...

kesimpulannya, selagi orang tua tu hidup di muka bumi Tuhan ni selagi tu aku nak balas jasa mereka..
kalau la aku terlebih duit, mau2 je aku bagi 500 sebln kat mak aku.. tapi nk buat cmne kn, gaji pun cukup2 mkn je... lg2 nk kawin ni...

bagi aku dengan pemberian wang ni, sedikit sebanyak membuatkan mereka tersenyum..bagi akula..
nak harapkan aku jadi ANAK SOLEHA?  Tak senang.... aku masih mencuba... kadang2 tercuit juga hati orang tua tu aku buat....



~doa-doakan aku jadi anak soleha ye...Ameen..~
awin sayang mak :'(